1 år av lycka.



Om några timmar är det exakt ett år sedan Vilja föddes.
Det känns inte som att det har gått ett år. Max några månader.
Jag står fortfarande fast vid att tiden inte gick såhär fort innan man fick barn.

Så kom hon,17/2 kl 01.27. Efter en snabb (23.00 skrevs jag in på förlossningen och 30 minuter innan hade min värkar startat. Innan det skulle dom skicka hem mig!) men väldigt intensiv förlossning.
Kan inte påstå att jag kommer ihåg någonting annat än enorm smärta. Allt är bara en dimma.

01.27 lades världens finaste Vilja upp på mitt bröst. Första timmarna var vi väl lite ledsna över hennes missbildning men dom tankarna gick över fort.

Hon har endå varit med om mycket i sitt korta liv. Umeå 6 dagar gammal,en jättefin sommar,operation vid 3 månader.
Och så hon har utvecklats! Från att inte ha kunnat nåt till att vara vårat lilla busfrö. Som älskar att göra det hon vet att hon inte får. Hitta alla möjliga saker på golvet som hon inte får äta,och när man kommer springande efter henne så stannar hon upp,ger en sitt största flin och sträcker fram papper/plast biten hon har i handen med ordet:
"Där!".

Hon har lätt till skratt och så vi skrattar! När vi duschar och jag skvätter ner henne så kiknar hon av skratt.
Hon sjunger(ja,inga melodier som ni säkert förstår men man hör att hon sjunger) samtidigt som hon tvättar sin mage.
Hon har lätt till att bli arg när hon inte får som hon vill!

Det här har varit det bästa,bästa,bästa året i hela mitt liv och jag är så glad att jag är hennes mamma. Jag är så spänd på hur nästa år ska bli. Vad hon ska lära sig och hur hon ska bli som person!

Hurra Hurra!


På bb,några timmar gammal.


Hemma! I en alldeles för stor overall i strlk 56


Påväg till Umeå,3 månader.

Ganska nyopererad,15 veckor gammal!


5 månader juli-2010


6 månader


8 månader



Nu i februari.

GRATTIS VÄRLDENS FINASTE VILJA PÅ 1-ÅRS DAGEN!







Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis Vilja på 1-årsdagen! Stora tjejen nu ju!

2011-02-16 @ 21:53:58
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: GBP

GRATTIS till lilla fina tösen <3 Hon är så himla söt!



Och herrejösses, fyra dagar kvar till op? Hur känns det? Pirrigt? STOR KRAM till dig <3

2011-02-17 @ 11:53:17
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: fia

GUD så fin hon är! riktig gullunge du har där :)

2011-04-12 @ 11:28:30
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0