Filmtips!

Ikväll såg vi filmen "Himlen är oskyldigt blå" och den var faktiskt jättebra!
Den är baserad på verkliga händerlser kring den såkallade Sandhamsligan som under 70 talet tillverkade och sålde narkotika. Martin tar ett sommarjobb i Sandhamn för att komma undan sin alkohliserade styvfar och blir involverad i Gösta´s skumma affärer.

Jag brukar ha lite svårt för svenska filmer men den här var riktigt bra!
Se!



(Jag åt min banan med choklad. Det smakade bra! Och jag blev riktigt nöjd,inte sådära äcklad som jag blev förut. Dumpade gjorde jag inte heller!)

Kommentarer
Postat av: therese

Jo men är inte de barnsången ?

Jag har då aldrig varit där så går hellre på växhuset där jag varit mkt förut med oliver och dessutom har en massa folk man känner som går dit :)

När nån som brukar vara på mjölkudden följer mig dit så kanske jag börjar gå dit istället, vill inte gå själv första gången för vet inte ens vars de är.

2011-04-10 @ 07:54:30
URL: http://luckyshe.blogg.se/
Postat av: Jenny

Den filmen vill jag också se :)

2011-04-10 @ 19:14:49
URL: http://mandisochjag.blogg.se/
Postat av: carro

Jo tack för tipset, jag kom på nu att vi kollade där och hittade super fina men vi ville helst ha gröna och sen glömde vi bort..



Men jag hittade på barnens hus för 99:-, didriksson :)

2011-04-10 @ 19:19:27
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: therese

Den filmen har jag varit sugen på att kolla på väldigt länge! Tror jag ska tanka ner den och kika på den snart :) Hoppas den var så bra som du sa! :D

2011-04-11 @ 11:16:13
URL: http://tinythess.blogg.se/
Postat av: carro

Jo jag kommer att använda teutonian som "huvudvagn" men den är så klumpig då man fäller ihop den och ska ha med någonstans. Då är en sulky mycket bättre på så vis för den är mycket mindre. Som då vi är och handlar eller åker på resor. Jag kommer också att använda sulkyn då man är ute här på hertsön då Neo vill vara ute och promenera själv och är det så att han vill lägga sig ner så fungerar den prefekt :) och sen som strandvagn, den är lätt och liten :)



Jag vill egentligen inte heller ha Neo framåtvänd men det finns knappt sulkyvagnar som går att justera det, och finns det de så antar jag att det kostar skjortan. Som sagt suklyn är bra i sommar luftig, sval, lätt i vikt m.m, på resor och lätt att ha med på affärn osv :)

2011-04-12 @ 07:30:02
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0