Tv-serier

Finns många tvserier jag gillar här är min topp 5 lista!


1:

Six feet under. Om familjen Fisher som driver en begravningsbyrå. Handlar självklart om döden och sen det spännande livet kring hela familjen. Har ni inte sett den här serien så gör det! Ni vet när en serie slutar så känner man sig aldrig riktigt tillfredsställd. Man undrar alltid vad som hände sen. Den här serien har det bästa sista avsnittet man någonsin sett. Lätt värt att se alla säsonger bara för sista avsnittet.

2:


Inte förvånande att True blood har samma skapare som Six feet under,Alan ball.
Serien utspelar sig i staden Bon Temps där vampyrerna lever sida vid sida med människan. Ett syntetiskt blod har framställts och går under namnet "True Blood"Servitrisen Sookie Stackhouse förälskar sig i den 173-åriga vampyren Bill Compton.Bra serie som är mycket sevärd. Fast man kan inte sluta kolla när man väl börjat!

3.


Gilmore Girls. Handlar om den ensamstående mamman Lorelai som har dottern Rory.Rolig serie som känns perfekt på söndagsmornarna. Man skrattar och gråter!

3.


Desperate Housewifes. Desperata hemmafruarna på Westeria Lane. Vet inte om jag behöver säga så mycket mer. Alltid massa intriger,skvaller,mord och kärlek!

5.


How I Meet Your Mother- Komedieserie när den är som bäst! Handlar om Ted Mosby som berättar för sina barn om när han träffade deras mamma. Underbar!

Sen älskar jag ju Jason Segel som spelar Marshal Eriksen,han gör och är med i sjukt roliga filmer. Sen är en av dom första serierna han medverkade i också en favorit. Freeks and geeks. Bästa serien som tyvär inte går att på tag i på dvd här i sverige!:/

Så! Det var mina serier! Nån serie ni absolut tycker att jag ska se som jag har missat? TIPSA!


Kommentarer
Postat av: Erica

Vänner

OZ

The OC ( för skojs skull)

Lois och Clark

24

Greys anatomy

Frasier

SOPRANOS - (definitivt!!)

CSI las vegas

sex and the city

one tree hill



har säkert glömt någon från min samling . men alla måste ses!

2010-06-29 @ 22:50:26
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Sex and the city

Scrubs

The Big Bang Theory (Superbra komediserie!)

Two and a half men

The Macahans (Gammal klassiker)

Young Americans (gick på trean för typ evigheter sen och jag älskade den...var dock bara en säsong om jag minns rätt och väldigt kort)

The good wife



Och har väl glömt masssor men några bra :P

2010-06-29 @ 23:29:57
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Marie

Måste se six feet under då, jag har helt missat den serien. :)



Vi har just plöjt igenom Generation Kill med Alexander Skarsgård, väldigt bra miniserie om amerikaner i irak-kriget.



Dexter är rätt rolig, fast den har jag inte sett så mycket av. Californication är skitbra, den tror jag du hade gillat. Sen finns det säkert hur mycket mer som helst som man sett och glömt bort eller missat.



Nu ska jag gå och kolal om jag hittar någon billig six feet-box. ;)

2010-06-30 @ 08:59:14
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: carl

Gossip girl forever!

2010-06-30 @ 10:53:53
Postat av: Malin

Greys är ju himla kul :) Och sorglig. Varför tittar du inte på den? :) Och Two and a half men är en favorit.

2010-06-30 @ 13:03:18
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: Maria

Här kommer några tips från mig :)



Cougar Town (komedi med Monica från Vänner)

Gossip Girl

Lipstick Jungle

Dark Angel

Alias



/Maria

2010-06-30 @ 23:05:03
Postat av: Maria

Insåg just att jag kanske borde ha omformulerat mig: "Cougar Town (komedi med Monica från Vänner)" = skådespelaren som spelar Monica i Vänner, inte själva karaktären =)

2010-06-30 @ 23:07:04
Postat av: Jennie

criminal minds!!! :D

2010-07-01 @ 17:54:21
URL: http://yenzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0