Gnäll tjej!

Vilja är ju oftast en väldigt glad och lättsam bebis som bara skriker och gråter när hon är trött eller hungrig.
Nu kan jag inte riktigt förstå vad hon håller på med.. iaf på nätterna. Hon grinar,bökar,vrider och vänder på sig. Snyftar i sömnen.. ja ni förstår,sådär håller det på! I natt har jag max sovit 30 minuter i sträck. phuuu. trött mamma!
Antar att det är en sån där fas kanske? Sen duger ju inte alltid kudden att snutta på heller och bortskämd som man är så blir man helt less. haha,men jag gungar henne i famnen. Det somnar hon av. Det är faktiskt lite mysigt.

Har halkat efter det här med smakportionerna.. Gröt var inge bra att ge på kvällen för det höll hon sig inte mätt på längre än 2-3 timmar(Ger ni gröt på kvällen?! Hjääälp. har jag bara en extremt hungrig bebis?Med ersättning sover hon ju minst 7 timmar,oftast mer.) . Frukost brukar jag ge gröt men fast jag ger en hel portion och hon spottar ut gröten vill hon alltid ha ersättning iaf!!

Ska prova ge lite smakportioner nu till lunch. Undrar hur mycket hon kommer behöva käka av det för att hålla sig mätt? Hungriga bebis!;)

Kommentarer
Postat av: Sinne

Välkommen till fasvärlden! Har du den där boken? Klara är i en fas nu och det är så jävla trevligt att inte ens kunna gå på toa utan att hon skriker fast dörren är öppen haha :)

2010-06-30 @ 11:37:36
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Erica

prova en annan gröt kanske? Den godaste heter sinlac. mumma!

jobbigt när barnen är bestämda och inte vill som man själv vill. Det hänger med i utvecklingen helt enkelt=)

2010-06-30 @ 12:59:54
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Ida

Det är inte så att hon drömmer och bökar bara då? Bebisar har ju lite svårt att komma i djupsömn.. Läste om det där igår, att de kan "sova" fast väldigt ytligt fast de bökar och har sig. Till och med med ögonen öppna tydligen! Så man ska inte ta upp dem bara för att de bökar, utan de somnar oftast om igen.



Love har så på natten ibland. Att han börjar böka runt och låta och så, men han somnar om och blir tyst efter en liten stund..



Hoppas det blir bättre så du får sova iaf! :)

2010-06-30 @ 16:31:45
URL: http://idaraty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0