First day of my life

Snart är det 7 år sedan jag satt,18 år ung, och rökte på trappan utan för kollektivet jag bodde i.
Det var dagarna innan skolan började och det var mitt på dagen. Vi drack några öl och satt och babblade.
Och helt plötsligt kommer en lång,smal söt kille som hälsar och säger att han heter Andreas och ska flytta in här med oss. Han var blond och hade jeans och t-shirt på sig. Han hade gröna ögon som glittrade fint i höstsolen.
Han drog handen genom håret och log mot mig. Jag drog lite i min thåström tröja jag hade på mig,log tillbaka och hälsade honom välkommen. Släckte min cigarett och tog ölen och gick in. Vad jag inte förstod i det ögonblicket var att jag tyckte han var fin. Veckorna gick och vi satt ofta och pratade i soffan i vardagsrummet,säkert lite för sent med tanke på att det var skola dagen efter.

Sen kom det en kväll när jag frågade om han ville följa med ut på krogen. Han var ju bara 16 år men sånt löser ju sig alltid. Den kvällen satt vi extra nära varandra och kvällen avslutades med en kyss.

Vad jag inte visste då var att vi 7 år senare skulle sitta här och levt vad som nästan känns som hela våra liv tillsammans,vara gifta och ha en underbar dotter. Mycket har hänt på vägen men jag känner mig fortfarande som den lilla tjejen jag var när han kom och stal mitt hjärta.

This is the first day of my life.
I'm Glad I didn't die before I met you.
But now I don't care I could go anywhere with you
And I'd probably be happy.

Kommentarer
Postat av: Malin

Himla gulligt. :)

2010-06-20 @ 15:31:09
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: Malin Karlsson

Så sött! =)

2010-06-20 @ 15:50:47
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Nina

Det är ett sådant vi har! En Akta Graco Logico S, men vi får inte basen att sitta bra. Babyskyddet sitter inte ens bra utan basen. Jag fattar inte vad som är fel. Jävla skit. Ungen ska aldrig få åka bil.

2010-06-20 @ 20:15:09
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åhh så himla härligt skrivet och så vackra ni är på bröllopsbilden!:)

2010-06-20 @ 21:14:07
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: MARRE

åh soffan. så vackert och fint, ni är så fina alla tre. den sötaste finaste ljuvaste lilla familjen. detta inlägg gjorde mig superdupermega glad och rörd. puss från marran i gbg

2010-06-22 @ 22:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0