Att älska sitt barn,oavsett.

Stötte på en ganska intressant tråd på familjeliv.se som handlade om abort. Frågan var egentligen om man hade gjort abort om man visste att man skulle föda ett barn med ett mycket svårt funktionshinder men diskussionerna fortsatte utöver det och vissa ansåg att dom hade gjort abort för vilka skador som helst!
En person skrev att hon hade valt att göra abort om hon visste om att hennes barn skulle födas med Läpp käk och gomspalt.Att personen i fråga hade hellre valt att få ett friskt barn.
För det första tycker jag inte att man ska ta ett barn förgivet. Barn är ingenting man "får".
Sen känner jag som frustration att det finns så ytliga människor som hade kunnat göra en abort pga en kosmetisk sak. När jag ser på min underbara dotter ser jag en helt vanlig bebis. Som gråter,skrattar och ler. Som utvecklas och lär sig nya saker varje dag. Som jag vet kommer växa upp och bli en fin människa. När jag ser på henne och ser hennes glada ögon och vet att någon hade kunnat ta bort ett sånt fint barn så gråter jag.

Jag gråter för att jag blir så ledsen! Hur kan man bry sig om ens barn får ett ärr i ansiktet? Vart ska utseendefixeringen sluta? Att dom vid ultraljudet ser att barnet har utstående öron och göra abort,för den måste genomgå en operation och kanske få ett ärr?

Sånt gör mig mörkrädd. Men jag har ju endå världens finaste tjej.

Kommentarer
Postat av: Trollet

Ni har en otroligt söt och fin liten flicka!

Det där med utseendefixering blir det nog värre och värre med tyvärr. Men sålänge ni visar henne att hon är fin precis som hon är så kommer hon att bli en stolt och självsäker tjej!



Önskar er en fortsatt trevlig helg!

2010-06-05 @ 21:58:05
URL: http://regnbagslycka.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Har nu hittat till din blogg mycket kul att kunna följa er vardag.

Tyvärr så finns det allt för många som är alldeles för utseede fixerad, och glömmer bort insidan det viktigaste.

Men hon är så otroligt söt eran tjej och vilka underbara ögen.

Många kramar från Pia

2010-06-06 @ 16:53:49
Postat av: Malin

Det är skrämmande hur en del tänker.

Det är väl klart att vi alla vill att våra barn ska vara friska, men för min del handlar ordet frisk om hälsa och välmående, inte om utseendet.

Vilja är jättefin oavsett och man älskar ju sina barn precis som de är och ser ut.

2010-06-06 @ 19:00:35
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com
Postat av: Jennie

Det är verkligen tragiskt att en del människor tänker så, det gör mig mörkrädd också. Jag håller med dig om att barn inte är något man får. Jag är så himla kluven hur jag skulle göra om jag fick reda på att jag bar ett skadat barn. Då menar jag inte downs syndrom till exempel, utan om barnet är så skadat så att det kanske bara kommer leva en kort kort stund. Men jag skulle aaaaaldrig göra abort om jag fick reda på att mitt barn hade "spalt", det år ju att "fixa till" och är inget bestående. Vilja är ju världens sötaste lilla tjej

2010-06-07 @ 12:59:43
URL: http://yenzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0