9 månader.

Min lilla tjej har ju hunnit bli 9 månader och allt. Tänk,det är lite mer än 9 månader sedan hon föddes. Snart är det 1 års kalas!:)

Tänkte väl skriva en liten lista,sådär som jag alltid gör..

- Har ingen aning om vad hon väger eller hur lång hon är. Skulle gissa strax över 10 kilo och 74-75 cm lång.
- Säger "Mamma", "Titta" och "Där"
- Försöker krypa men står mest och vaggar på alla fyra. Ett ben är ivägen. Rumphasar sig lite men lutar sig         
framåt för mycket. Hon kommer dock fram genom att snurra sig i cirklar. Man måste ju vara påhittig!
-Försöker dra sig uppåt mot ALLT (måste barnsäkra). Lyckas just nu mest i sängen och i badbaljan.
-Håller på att få sin första tand. Det är stenhårt och vitt. Den kommer nog närsomhelst!
-Älskar sin docka Olle mest av allt. Hon tjuter av glädje när jag kommer med honom på morgonen och pussar och kramar honom hela tiden.
-Äter fortfarande burkmat. Usch och fy för mamma´s goda mat.
-Plockar mer och mer med händerna så min plan är att hon snart ska kunna plocka bitar till middag.
-Sover oftast mellan 19-07.00(HALLELUJA.fast sådär ska man inte skriva för då börjar hon väl vakna i ottan igen.)
-Äter en gång på natten.

....och är såklart världens gulligaste,snällaste bebis som charmar alla överallt och nästan alltid är nöjd.




Kommentarer
Postat av: Sofia

Så söööt!:)

Hilding dissar också min mat. Hans förlust säger jag bara;)

2010-11-30 @ 23:31:33
URL: http://thedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0