Gröt

Och så var det ju det här med att prova äta mat...
Började med banangröt. Först fattade hon inte att öppna munnen men när hon väl gjorde det så.. ja,hon smakade på det. Kollade på mig med stooora ögon.fortsatte smaka,svalde.Det hon inte förstod var som hur hon skulle få ner maten.. Men det är väl svårt första gången;) Samma sak med nästa sked. Så hon åt ju iaf. Inga grimager och inge spotta ut. Så det gick väl ganska bra?
Förvänade mig inte direkt att hon skulle gapa efter mer. Hon verkar ju vara lite som jag, försiktig från början men sen när man lärt sig så går det bra..

Funderar på om jag ska våga mig på lite potatis och palsternacka i eftermiddag? hihi. Det här är ju kul! Jag gillar att hon börjar bli lite större. Hon är så mycket mer "med" nu. blicken och pratet. Ska bli så kul när man kan börja leka med henne!

Visst var det ju mysigt i början men ganska tungt! Det här passar mig bra!



Mamma kan inte pricka munnen och jag förstår inte riiiiktigt hur man sväljer!

Kommentarer
Postat av: Ida

Sötnos :)

2010-06-14 @ 10:11:00
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Så söt! :) Ser ut som om hon tänker "mamma förklara nu för mig vad du håller på med..." Hihi :P



Ja visst är det kul nu när de blir lite äldre, självklart mysigt i början också men det är ju nu det börjar hända saker med dem och de utvecklas i ruskigt snabb takt :P Skoj :D

2010-06-14 @ 21:11:22
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: faster emmaleena ;)

hahahahah sötisen ser lite kaxig ut, typ: ööööh varför tittar ni sådär på mej ;) saknar er!

2010-06-23 @ 05:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0