Julafton.

Idag är det ju självaste julafton. Vilja´s första jul.

Hon har varit helt underbart glad hela dagen,helt otroligt att man har fått en sån fin och snäll tjej!

Dagen började (med sovmorgon för våran del! TACK SVÄRMOR!) med lek och bus och sen åt vi Julgröt på morgonen. Vi fixade lite här hemma men vi var ju 3 personer som fixade i köket så det gick ju på ett nafs att ordna med julmaten. Såklart blev det helt underbart gott.

På dagen försökte vi sätta fram julklapaprna,gick inte så bra. Hon skulle såklart slita upp varenda julklapp och blev lite ledsen när hon inte fick.. Sen när gästerna kom så la vi fram alla klappar och hon drog faktiskt bara upp 1. Och den var till henne själv,haha!:)

Allt som allt så var det en underbar jul,som alltid!:) Det var så himla kul att få ha jul det här året,det har vi gääärna igen!

Här kommer våran jul i bilder:



Julfin Vilja



Går efter möbler,som vanligt!:)



Allt som hör julen till!



Vilja och faster Emmaleena.



Tore och en mycket glad Vilja.



..klappa händerna..



Överlycklig framför julklapparna



Faster och Vilja

Och så lite julklappar....



Den här mössan har hennes faster Emmaleena sytt åt henne! Den är så otroligt underbar fin! Emmaleena är 15 år. Hon är verkligen talangfull när det kommer till sameslöjd!



Från sidan. Kommer testas imorgon ute.:)


Och den här tavlan hade Emmaleena också målat! Den ska hänga i Vilja´s rum. Så fin! Jag trodde den var köpt från Ikea eller liknande!:)



En lära-gå-vagn. :)



Hon testade den lite. Hon blev lite feg men på några dagar springer hon säkert med den;)



Julklappar. Kläder,leksaker,Hello Kitty filt,tossar.

En rosa Bobbycar! Weho! Den här kommer nog uppskattas mycket snart!


En liten fotölj till Vilja. Så himla fin!



Hon testade den och älskade den! Ögonen lyste av stolthet. Stortjejen!

Och mamma då?... Jo hon fick sig också massa fint! Min efterlängtade kånken.. Men det var lite kul. Ante gav mig ett jättelitet paket och så öppnade jag det(och tänkte såklart att jag inte fick kånken väskan) och där i låg ett I.D bare minerals läppglans och en lapp: "Kolla i min garderob" Och där låg paketet med ryggsäcken!:D Min underbara älskling. Luras sådär!;)

Sen fick jag 2 presentkort,1 på Lindex och en på Ellionora Laura.



Det har varit en underbar jul. Vilja slocknade helt utmattad kl 7 och nu ska vi spela spel.

GOD JUL!


Kommentarer
Postat av: GBP

Det lät verkligen som en underbar julafton:-)!!!!!



2010-12-24 @ 22:45:33
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh, ser mysigt ut :) och det var inte lite presenter, hihi!

Visst blir ju allt lite extra magiskt på julafton nu när ens barn får uppleva det för första gången... själv har jag knappt firat på flera år men denna gång kändes det plötsligt kul igen.

Kramar

2010-12-25 @ 19:23:35
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0