Kräftskiva

Idag(eh,ja nu är det ju igår) begav vi oss till Martin för kräftskiva. Hans fina föräldrar hade bjudit in oss alla!
Det var Maggan och Kurt,Martin,Carl,Calle,Sussi och jag,Ante o Vilja. Det bjöds på tandorimarinerad kycklingspett med grönsallad och gräddfil! Underbart. Sen kom kräftorna fram. TUR att man inte var vrålhungrig då för jisses vilket pillande.
Jag tillhör då dom få människorna som aldrig äit kräftor men det var gott. Men pilligt. Massa rostbröd och goa ostar bjöds det också på!
Till efterrätt fick vi hemmagjort citronglass och en sås gjort på sockerlag med skivade jordgubbar och passionsfrukot. Måste jag säga att det smakade ljuvligt?

Vilja var såklart värsta solstrålen( Den här fasen är inte så hemsk,peppar peppar, det var bara dom första dagarna),käkade lite papper som hon gillar just nu,skrattade och lekte. Sen däckade våran trötta tjej strax efter 7.

Dom drack vin(inte jag dock,tycker vin är det äckligaste som finns!) och så satt vi ute hela kvällen och bara pratade.

Jag önskar att Ante alltid hade semester,alla våra vänner alltid var hemma här i Luleå och att alla kvällar var lika perfekta.

Mitt liv är fruktansvärt bra just nu. Jag är så lycklig.

Såhär ser det ut när Vilja varit framme;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0