Näskroksbehandlingen

Tänkte visa lite bilder från Vilja´s näskroksbehandling. Nu är den färdig och det är svårt att föreställa sig hur sne hennes näsa varit. första bilden är från när hon var 6 dagar gammal,den nedersta bilden är från idag! Jag är verkligen glad att vi fick göra den här behandligen så vi slapp ännu en operation. Som ni kanske ser så är hennes näsborre på spaltsidan lite större(eller ganska mycket större,men det har inte alltid varit en nackdel ska ni veta! När hon var förkyld kunde jag lätt pilla ut snorkråkor o suga snor! Mycket praktiskt med en jättenäsborre;-)...) men det ska fixas till nu på Måndag. Hon skär upp endå upp i näsan och som "rullar" in näsborren så den blir lika liten som den andra!Dom är verkligen så duktiga idag!

Kanske låter underligt men det känns så konstigt att hon ska bli hel! Att hon inte ska se ut som hon gör nu. Jag är ju så van att se henne såhär. Idag när jag tog av kroken och tejpen för att fota henne iakttog jag henne jättelänge för hon ser så rolig ut utan kroken! hahaha! konstigt det där. Men jag antar att man vänjer sig snabbt!

Före:           



Efter:            


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hej

Jag hittade din blogg idag. Vi har en pojke som föddes 9 mars i år med läpp-käkspalt (rätt lik din dotters). Nu närmar sig operationen som sker i Umeå den 13 juni (vi bor i Skellefteå). Jag läser och stärker mig inför det hela. Ja, visst är det konstigt att det som var så jobbigt i början nu kommer att saknas. Han är ju så söt med sin spalt!

Nu ska jag läsa vidare,

hälsningar Anna-Karin

2011-06-02 @ 22:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0