Soppa.

Idag har jag lagat soppa tills efter operationen. Ska ju äta flytande kost i 7 dagar!
Gjorde en grönsakssoppa med tacosköttfärssås.


Såhär såg den ut innan jag mixade den. smakade riktigt gott!:)

Efter:

mmmmmm. eller jag vet inte? ;)

Då har jag en fråga om det är någon som är GBP opererad som läser.. Jag hade ingen sil men mixade som fan.men jag tog upp en klump soppa(sås?;)..) och sköljde under vatten. då kunde man aaaana små millimetersbitar av typ broccoli.. Måste jag sila den mer?
Och sen,den blev ju inte så soppig efter att jag mixat den. måste jag blanda ut den med typ grönsaksbuljong? känns besvärligt..


Ante sover sedan kl 8 och nu ska jag studsa isäng. Imorgon ska jag packa och härja! Söndag åker jag!:D

Kommentarer
Postat av: Anna

flytande menas enbart som flytande.. men är broccolibitarna såpass små så du inte behöver tugga eller ej svåra att svälja är det nog inte någon fara :)

2011-02-18 @ 23:27:20
Postat av: Anna

btw, dom sagt nå hur du ska äta dygnet före? för tror inte broccoli eller andra grönsaker överhuvudtaget är OK att äta för op? Inge fiberrikt brukar dom säga..

2011-02-18 @ 23:32:28
Postat av: Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt

Nej jag behöver inte tugga dom. dom var typ några mm stora.



Nej,jag äter ju ingen mat nu och har inte gjort på några veckor.. :) Dygnet före äter jag min flytande diet som vanligt och får dricka klara drycker( i mitt fall vatten) fram tills kl 9 på morgonen.

2011-02-19 @ 01:25:30
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det kommer nog gå bra :-) bara den är hyfsat slät iaf.

Dom rekommenderar ju inte broccoli sen å så pga av att den blir "trådig" och svårsmält.



Bra tips sen om du känner dig trött å orkeslös är att blanda ner lite grädde i maten så du får upp energiinehållet och smörja magen lite.

2011-02-19 @ 08:09:58
Postat av: Anonym

Jag är opad sen 1okt 2007 hör av dig om du undrar någt

2011-03-01 @ 01:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0