Namnfunderingar.

Sitter och funderar på när man var gravid och försökte välja namn till den kommande bebisen.
Vi visste ju inte om det var en kille eller en tjej och jag var ju bombsäker på en kille.

När det kom till flicknamn så var alternativen Joline,Vilja,Maj-Lis eller Lovis.
Spridda alternativ där;)

Sekunden efter att hon kommit ut så visste jag att hon var en Vilja men skulle vi få en till bebis vill jag ha en Maj-Lis,eller bara en Maj.

Pojknamn var ju destå svårare och vilka diskussioner vi hade om det där,
tillslut skrev vi ner 2 namn var och drog lappen. Jag hade skrivit ner Cornelis och Moses tror jag. Och Ante hade skrivit Vinter och Lo. Ante drog lappen och vi läste den,det stog "Lo" och jag med mina gravidhormoner blev så arg att jag rev sönder alla lappar och surade och grät en skvätt.
Hahaha,om man är känslig när man är gravid? Ganska.
Som tur var så sa Andreas sen att namnet inte gällde. Det var ju tur ;)

Kommentarer
Postat av: Sanne - Mamma till Lykke

Ja det är dom verkligen! :-)



Tack snälla du!



nej alltså vill och vill.. det vill jag väl egentligen inte.. men känns som nått jag vill uppleva iallafall.. Men väntar ni barn igen eller har jag missat nått? Vad gör han du inte vill föda vaginalt om jag får fråga? :-)



kram



2011-04-08 @ 19:48:12
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Sanne - Mamma till Lykke

Hehe, ja okej. Ja det ska jag med göra.. I sju år. Fy...



Ja detklart, jag har breda höfter så det skulle nog gå bra.. ändå..



Nej jag hade sån otrolig förlossingsrädsla. Drömde från dag 1 att Lykke skulle dö.. sen vart det lite andra saker som var inblandade men inte smärtan då.. den oroade jag mig inte för även om jag är otroligt känslig.



Då förstår jag dig, får man panik så är det aldrig kul.. men sånt kan lätt ändras och även om det står så kan dom aldrig neka dig snitt om du vill ha det.

Snitt var också en bra upplevelse förutom att jag var lite borta men minns ändå allt jag sa där inne på bordet..



Hur fort gick det hela för dig?



kram

2011-04-08 @ 21:13:05
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

sv: HAHAHAHAHAHA Ligger "STÄNDIGT" och dricker ur vattenpölar? WTF? hahaha.



Dont feel guilty om rökningen. Jag är ännu värre, men inget jag talar högt om=/ Ibland behöver man helt enkelt...

2011-04-08 @ 23:14:27
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Lina

Vi var väldigt enade om namn redan när Vilda låg i magen :) vi kollade könet innan och det var aldrig bråk om namn. Om vi får fler kommer vi nog däremot vara lite oense haha. Ska ni ha fler eller planerar ni kanske? :)

2011-04-14 @ 12:08:51
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0