Lördagsgott.

Ikväll ska jag smaka någonting gott.

Blir banan med choklad i ugn. Det kan ju vara bland det godaste i världen. Har bara lånat bilden,tänkte stoppa i 3 bitar mörk choklad.

Jag hade ju tänkt hålla mig till påsk men jag känner att jag har kommit över mitt jobbiga sockerberoende och jag ska testa iaf. Hoppas att jag inte dumpar.

Det är dax att lägga ångesten över mat bakom mig. Jag har faktiskt ett nytt liv nu. Jag äter varierat och nyttigt,jag rör på mig i vardagen,tränar och då kan man äta nåt gott på Lördag.
Jag måste inse också att det är skillnad på 3 bitar choklad och 1 kg godis som jag kunde trycka förut.

Jag tycker inte att man behöver ha ett totalt sockerförbud bara för att man är opererad.
Mitt liv är inte speciellt förändrat, bara mycket bättre.

Trevlig lördag!


Kommentarer
Postat av: Frida

Lite gott och "onyttigt" måste man ju få ibland :)

2011-04-10 @ 20:58:43
URL: http://minx.blogg.se/
Postat av: GBP

Det lät supersött, var det sött? :-D



Känner mig träffad angående "totalt sockerförbud". Jag har det bara ett år eftersom jag säkerligen annars skulle hamna i fällan igen. Jag är en allt eller inget person. Jag vill få kontroll över mitt liv först. Men en gång i månaden ska jag nog unna mig något gott efter det totala sockerförbudet:-)



Och du äter ju inte dåligt tycker jag inte. Tycker det ser jättebra ut:-)

2011-04-12 @ 18:42:03
URL: http://healthaboveall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0