Tacogratäng.

Eftersom att andreas ofta jobbar sent så är det jag som får sköta matlagningen.
Skulle inte påstå mig själv vara bra på att laga mat. Medelmåtta antar jag.
Finns dock en maträtt jag tycker jag gör extra bra. Dock är den inte nyttig men den passar bra kanske en söndag. Lätt och god.Tänkte dela med mig av receptet.


Koka potatis,lägg i en ungssäker form. (Brukar koka ganska mycket. det här går bra att frysa in också!)


Bryn köttfärs och lök. Krydda med salt och vitpeppar och lite tacokrydda.


Tillsätt nån grönsak du tycker om. Paprika,majs. kanske lite Jalapenos?


Tillsätt 2 Creme bonjour med taco smak och 1 Creme freshe och lite chilisås


Häll över potatisen. Skär på några tomatskivor.


Strö över massa god gratängost!Sätt in i ugnen och gratinera tills osten smält!

Och så : Voilá!

FÄRDIGT! mums!

Kommentarer
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Åhh det där ska jag göra. Fast på LCHF-vis.



Byter ut potatisen till blomkål/broccoli och tar min tacokrydda utan socker !:D

2010-06-11 @ 22:41:05
URL: http://tobys.se
Postat av: Mormor

Ja, du är så duktig, men det har du efter din MAMMMA.

2010-06-13 @ 10:18:08
Postat av: Carro

Vilka söta dregglisar du hade beställt. Jag har hittat 3 st som jag vill ha, har även beställt 3 en färgade också :)



Ja jag höll på att bli tokig på extrafilm, dom suger!! :) Men billigare blev det ju att beställa 150 bilder för 50 kr istället på fuji.se :)

2010-06-13 @ 14:06:12
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0