R.I.P Hultsfredsfestivalen.

Nu har det skett,det man förstått och väntat på länge. Hultsfredsfestivalen har lagt ner.
Jag sörjer litegrann. Många är har man varit där. Gjorde debut som 14 åring.
Satte mig och min ryggsäck på tåget 150 mil ner i smålands djupaste skogar. (hahaa,Vilja kan ju glömma att hon får åka på en festival på 14 år!)..

Vilka minnen man har därifrån. Roliga fester som man fortfarande skrattar åt och sist men inte minst musiken.
Den totala lyckan när Morrissey spelade "There is a light that never goes out" ,Bright eyes på pampasscenen.Längst fram på Broder Daniel och när man kände lyckoruset när dom började spela.
Suburban kids whit biblical names på dansbanan,El perro del mar i Sonic tältet. Listan kan göras lång.

Första gången jag kom till Hultsfred så slänge jag väskan på ryggen,rusade genom hela området och hela vägen hörde jag Bad Cash Quartet och hur dom började spela och regnet fullkomligt öste ner,men det spelade ingen roll. Där spelade ingenting nån roll! Fan vilka fina minnen! Tack alla ni som följt med genom åren. Och tack Rockparty! R.I.P!

Bildregn med dålig kvalité.
















Kommentarer
Postat av: Nina

Jag ska försöka stiga upp lite tidigare imorgon då. Så du inte jagar upp dig i onödan liksom. ;)



Det verkar ju som att det plågsamma är värt det i slutändan. Alla nyblivna mammor säger det i alla fall. Hoppas på att jag känner likadant.



Åh! Broder Daniel! Shit vad jag grinade när SVT sände dokumentären om dem.

2010-06-30 @ 20:56:08
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag minns när du skulle dit första gången :) Haha, men Sofia då, varför får inte Vilja ränna på festival när hon är 14? :)

2010-06-30 @ 21:32:14
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh ja dom är så underbara! Haha, det är bara att dte alltid blir dyrare än vad man tänkr eftersom man "måste" köpa matchande byxor el dyl till;) synd att dom tillverkar så fina kläder som man får ett måste-begär efter;)

2010-06-30 @ 23:01:53
URL: http://sandraebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0