Bloggpaus och 6 månader.

Ja,jag har haft en liten bloggpaus. Som ni säkert märkt.
Har inte haft lust eller ork att blogga. Min lilla dam är mycket bestämd och ger mig lite sömn nu.Men jag antar att hon växer så det knakar för hon äter 2 ggr per natt.

Oftast äter hon en portion gröt(om jag hinner) och sen äter hon 200 ml välling. Hon vaknar oftast 00.00 och runt 04.00 och sen ska hon upp vid 06.00. Och mellan dom gångerna rullar hon runt och bökar och börjar gråta för att hon hamnar på mage.
=Trött mamma.

Har haft migrän några gånger dom sista veckorna,men antar att en av anledningarna till att jag får det är för att jag sover för lite.

Men! Hon har ju blivit hela 6 månader gammal! Min lilla bebis.

-Hon väger 7830 gr
-Är 68 cm lång
-Har börjat äta mycket bättre! Gröt på morgonen,lunch äter hon nästan en hel portion mat(och det blir mer och mer för varje dag!)Mellanmål brukar bli frukt/yoghurt med bär/gröt/välling och sen äter hon gröt eller välling till kvällsmål. Blandar ut vällingen med lite ersättning än för hon är lite svårflörtad men snart äter hon inge mer ersättning!
-Älskar sina leksaker,helst sin skallra som är en uggla. Hon slår med den,slänger den efter hela rummet och äter på den.
-Älskar att bada och gillar att sticka huvudet under vattenstrålen. Hon ser ut att gilla känslan att bli lite rädd men endå är det sååå spännande!
-Är som gladast när hon får sitta i bärselen på stan och se allt framför sig. Hon charmar allt och alla med sina glädjetjut och skratt när vi går omkring;)
-Vill inte leka ensam utan man måste leka med henne heeeela tiden.
-Storlek 4 på blöjor
-Storlek 74 på kläder.
-Flyttar sin leksak från ena handen till andra.
-Älskar när man sjunger barnvisor för henne och skiner upp som en sol
-Försöker ställa sig på knä men det är vingligt.
-Säger "Meme" när hon är riktigt sur och upprörd. Vill att det ska vara mamma men jag vet inte! hahahah!

Ja,det var väl det mesta! Det går riktigt fort nu. Så spännande att följa min pärlas framsteg.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kul med uppdatering! :D Vilja har verkligen blivit en stor tjej! :) Nu går tiden så sjukt fort för det händer alltid nått nytt och ingen dag är den andra lik med dessa småttingar :D

2010-08-27 @ 21:13:58
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Nina

Söta unge! Och så mycket fina kläder hon har fått. :)

2010-08-28 @ 09:52:48
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0